Sile laa bce blog sye , ade kt bwh niey...try tgk jap ^_* Jeng!3




.

Tuesday, December 14, 2010

Kisah Benar: Kasih Seorang Ibu

Sedang ak asyik2 memview blog org, ak t'jumpe 1 artikel yg sgt menarik kt izoblog nieyh.....dr dlu ak ske follow blog niey....mmg bgs artikel2 yg ad dlm blog dye...not bad la...n ak t'tarik ngn 1 kish benar yg berlku kt China nia mse Gempa Bumi kt  Wen Chuan, Si Chuan, China pada 12 Mei 2008. Nak bce lebey lanjut jom bce cite kt bwh neh...agk terharu!!!! sob3

Kisah benar ini berlaku ketika gempa bumi yang kuat melanda Wen Chuan, Si Chuan, China pada 12 Mei 2008 yang mengorbankan hampir 68,000 orang (mengikut statistik daripada Wikipedia).



12 Mei 2008 Wen Chuan, Si Chuan, China merupakan salah satu daerah yang paling teruk dilanda gempa bumi. Sukarelawan yang bertugas menyelamatkan mangsa pada saat itu menemukan suatu pemandangan yang begitu memilukan.

“Lihat itu, ada seorang wanita di sana”.
Di sebalik runtuhan kelihatan jenazah seorang wanita, dan kelihatan ada sesuatu di bawahnya, seorang bayi.
Ibu itu berada di dalam keadaan berlutut, menahan kepala dan tangannya ke tanah sebagai perisai anaknya dari runtuhan bangunan.
Si anak yang berusia sekitar 3-4 bulan tidak luka sama sekali kerana dilindungi oleh badan ibunya. Malah ketika bayi tersebut dijumpai, dia begitu nyenyak sekali tidur seolah-olah tidak menyedari apa yang berlaku disekelilingnya.
Seorang penyelamat menemukan telefon bimbit dalam bungkusannya. Di dalamnya terdapat mesej yang tertulis:
“Anakku sayang, bila kamu selamat, ingatlah..Mama mencintai kamu selamanya”
Si anak kehilangan ibunya. Tetapi sepanjang hidupnya pasti dia tidak akan dapat lupakan pengorbanan ibunya. 

Inilah wajah ibu tersebut bersama bayi dan suaminya.

0 membe blogsipot yg komen!!!:

Post a Comment